15 начина да подсилите имунитета си през зимата

Понижаването на температурите, студените ветрове и снеговалежите, които са неизменна част от зимния период, обикновено ни сигнализират, че трябва да обърнем повече внимание върху подсилването на здравния ни имунитет. Макар зимата да е предпочитан сезон за много от нас, защото се свързва с два от най-големите празници – Коледа и Нова година, както и с отдих в красивите ни зимни курорти, тя носи със себе си и вируси, които тихомълком се прокрадват всяка година. Вирусите на свой ред могат да развалят настроението ни и семейния уют по време на празниците и да понижат значително завладялата ни еуфория. Въпреки че е трудно да избегнем срещата си с някой от зимните вируси, има някои лесни начини за подсилване на имунната система, които могат да станат част от ежедневието ви през студените месеци.

  1. Обърнете внимание на храненето – Фокусирайте се върху здравословна балансирана диета, добавяйки всички компоненти в ястията си – плодове, зеленчуци, ядки, семена и кълнове. Яжте чисти и органични продукти, доколкото можете (местни и сезонни) и хранителните вещества от тях ще ви възнаградят със здрав имунитет.
  2. Добавете билки и подправки към храната си – Известно е, че билките и подправките като куркума, лют червен пипер, джинджифил имат антибактериални и антисептични лечебни свойства, освен това правят всяко ястие вкусно. Не ги пренебрегвайте.
  3. Негово величество Чесънът – Този зеленчук се нарежда на специално място в списъка заради своите антимикробни и антибактериални свойства. Консумацията на суров чесън е един от най-мощните начини за подобряване на имунитета.
  4. Пийте достатъчно вода – Водата е най-добрият начин да прочистим тялото си от всички токсини и да гарантираме, че системата ни остава здрава и хидратирана, което помага за укрепване на имунната ви система.
  5. Физическа активност – Не е задължително да е тренировка във фитнес зала, може да бъде обикновена половинчасова разходка всеки ден. Ежедневното движение е жизненоважно за доброто здраве – намалява риска от сърдечни заболявания, рак, високо кръвно налягане, диабет и други заболявания. Може да подобри външния вид и да забави процеса на стареене.
  6. Достатъчно сън – Имунната система се укрепва по време на сън и лишаването от него може да доведе до нейното отслабване. Уверете се, че спите добре 8 часа всяка нощ, за да поддържате имунната си система в добра форма.
  7. Съпротива на стреса – Добре известен е фактът, че стресът повишава податливостта ни към болести и хората с по-високи нива на стрес се разболяват по-често. Най-добрият начин да се защитите е да се отпуснете. Намерете време за презареждане, медитация, четене или йога.
  8. Намалете захарта – Захарта е потенциално вредна за вашата имунна система поради склонността си да причинява възпаления в тялото, които са благоприятна среда за микробите на грипа. Преминете към естествени източници като пресни/сушени плодове и тялото ви ще ви бъде благодарно.
  9. Направете си масаж – Какъв по-добър начин да подобрите имунната си система от релаксиращ масаж? Масажите стимулират лимфната система, която е защитната сила на нашето тяло. Освен това се чувствате страхотно, нали?!
  10. Обличайте се топло – Уверете се, че сте добре защитени в студеното зимно време, като обърнете особено внимание на ръцете и лицето си, които често са забравяни. Носете удобни ръкавици, топъл шал и, разбира се, не забравяйте да носите подходящо яке и зимни ботуши.
  11. Мийте ръцете си често – Разбира се, трябва да правите това, независимо от сезона, но през зимата влизате в контакт с много повече бактерии и микроби. Особено важно е да миете ръцете си няколко пъти на ден със сапун и топла вода, за да не се притеснявате, че ще се заразите с микроби и ще се разболеете.
  12. Протегнете ръка – Проучванията показват, че чувствата на изолация и самота са в тясна връзка с понижения имунитет. Така че полагайте усилия да се свържете със семейството и приятелите си и позволете на тяхната топлина да направи зимата ви по-приятна.
  13. Стойте далеч от токсините – Ние несъзнателно се обграждаме с токсини чрез нашите почистващи продукти, някои от които може да са опасни за нашата имунна система. Използвайте зелени почистващи продукти, за да поддържате къщата и тялото си чисти.
  14. Заменете хидратиращия си лосион с кокосово масло – Кокосовото масло е естествено лечебно и предпазващо вещество и действа като бариера за кожата срещу микроби. Освен това ще направи кожата ви невероятно мека и еластична.
  15. Ограничете приема на алкохол – Известно е, че алкохолът потиска имунната система и определено нямате нужда от това при грип и настинки. Вместо него пийте пресен плодов сок.